sobota 13. února 2010

TAK TOHLE UŽ JE NA MEDAILI. Aneb samochvála VONÍ!


Tak zpět. Jak jsem si namyšleně myslela, že sporák už zvládám levou přední, mýlila jsem se. Totiž obsluhovat troubu je mnohem těžší, než jsem si myslela. Jako by nestačilo, že se musí zapalovat sirkami, které jsou tak krátké, že poté, co jich 10 zlámu, tak další sice chytne, ale dřív než ji dopravím k troubě, tak mi spálí prsty! Po pátém neúspěšném pokusu jsem s hlavou pokorně skloněnou (a lehce přiotrávenou ušlým plynem) jsem poprosila svého spolubydlu o pomoc. Jako na potvoru jemu to chytlo na poprvé!!!

A co že vlastně vařím/peču/pálím? Francouzské brambory. Ale zkuste si naschvál vygooglovat recept - každý říká něco jiného! Jak mám asi vědět, jak dlouho je mám zapékat? Popis dozlatova či dorůžova mi nepřijde dostačující! Zvlášť když nahoru má přijít sýr, tak asi těžko budu sledovat míru růžovosti brambor, ne?

No jsem zvědavá, co z toho bude tentokrát, lehce se obávám, že spolubydla bude přiotráven (nabídla jsem mu, jestli si dá také).

A už mám výsledek na talíři: Tradáááááá!!! Vajíčko není syrové (palec nahoru). Cibuli jsem udělala dobrou. Brambory jsou lehce nedovařené, špatná odrůda kombinovaná s nadmořskou výškou Mexico City dělá divy. Příště bych neměla zapomenout na další koření, sůl se evidentně nepočítá :-D. WOW je to dobrý!!!

Prozatímní seznam jídel, která "umím" připravit: francouzské brambory, těstoviny s kuřecím masem a bazalkou, zapečený lilek se sýrem (díky, M.Š.), kuřecí plátek (aniž by byl syrový :-D). A samozřejmě saláty, to jsem borec! Jen ti slimáci, co bydlí v hl. salátu, mě lehce znervózňují.

Jestli mě chcete zpátky v ČR, uvítám jednoduché recepty na vaření, abych tu třeba neumřela na otravu mými pokusy. Předem děkuji. Prosím o jejich zaslání na email :-)

PS: OK UZNÁVÁM, ŽE TO NA OBRÁZKU NEVYPADÁ ÚPLNĚ LÁKAVĚ, ALE JE TO VÁŽNĚ DOBRÝ, CO DOBRÝ, VÝBORNÝ!!!



Žádné komentáře:

Okomentovat